image
hl1

Kółka zainteresowań – wspomaganie rozwoju dzieci

Prowadząca: Agata Bretner

Fitness dla dzieci – to zajęcia umożliwiające kreatywne, wielokierunkowe stymulowanie rozwoju dzieci poprzez ruch, taniec, zabawę i ekspresję ruchową. Zajęcia składają się z części wzmacniającej ciało, elementów choreograficznych (np. zumba, dance) oraz delikatnych ćwiczeń rozciągających i wyciszających. Zajęcia skierowane są do  dzieci od 4 do 6 lat. Im wcześniej nasze dzieci zaczną interesować się sportem tym większa szansa, że będzie rozwijało zainteresowania w dalszym okresie życia. Zajęcia ruchowe wpływają pozytywnie na samopoczucie i wyzwalają pozytywną energię. Większa sprawność fizyczna daje pewność siebie oraz sprawia, że dzieci chętniej włączają się do gier zespołowych i budują relacje z rówieśnikami. Ważnym czynnikiem jest również wdrażanie dzieci od najmłodszych lat do zdrowego stylu życia – zdrowych nawyków poprzez ruch oraz odżywianie.

NAJWAŻNIEJSZE CELE

  • rozwijanie zdolności koordynacyjnej, wytrzymałościowej, wzmacniającej ciało;
  • duża ilość ćwiczeń poświęcona jest dbaniu o prawidłową postawę i estetykę wykonywanego ruchu;
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej oraz poczucia rytmu;
  • uczenie dzieci świadomości własnego ciała, pozytywnego stosunku do samego siebie;
  • kształtowanie pozytywnych cech osobowości takich jak- zdyscyplinowanie, pewność siebie, odporność na trudności co ułatwia samorealizację;
  • uczenie się pozytywnych zachowań społecznych pracując w grupie oraz zasad fair play.

Prowadząca: Elżbieta Klag

Zespół wokalno – taneczny pod nazwą „Wesoła Ludwiczka” powstał w przedszkolu w 2002 roku. Bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na ogólny rozwój dziecka, czyli na rozwój fizyczny, intelektualny, emocjonalny i estetyczny, jest muzyka. W realizacji tego zadania wielką rolę odgrywają zajęcia artystyczne, które stwarzają dziecku warunki do odkrycia w sobie wrażliwości do kształtowania pozytywnych cech osobowości, do miłego i radosnego spędzania czasu w towarzystwie rówieśników, a dla niektórych do odkrycia swoich naturalnych zdolności. Muzyka pozwala na wyrażaniu uczuć, czy tez energii. dzięki słuchaniu muzyki kształtują się u dziecka właściwe relacje społeczne, postawy moralne. Dziecko uczy się również współdziałania w grupie. Jednym z głównych zadań, zespołu jest reprezentowanie przedszkola na wszelkiego rodzaju konkursach i przeglądach muzyczno–tanecznych organizowanych na szczeblu miejskim i osiedlowym. Ponadto zespół występuje podczas wszelkich uroczystości przedszkolnych, podczas dnia otwartego przedszkola oraz festynach rodzinnych.                      

PROPOZYCJE DZIAŁAŃ MUZYCZNYCH:

  • Rozpoznawanie piosenek po wysłuchaniu melodii
  • Improwizacja ruchowa słuchanych utworów
  • Wykonywanie ćwiczeń ortofonicznych
  • Umiejętność słuchania muzyki poważnej
  • Rozwiązywanie zagadek muzycznych
  • Malowanie ilustracji do wybranej przez nauczyciela muzyki
  • Zabawy interpretacyjne z naśladowaniem odgłosów przyrody
  • Rozpoznawanie dźwięków: głośny – cichy, wysoki – niski, wesoły – smutny
  • Zapoznanie dzieci z wybranymi piosenkami, nauka śpiewania piosenek
  • Wykorzystanie naturalnych efektów ( tupanie, klaskanie, cmokanie, gwizdanie…)
  • Wykonywanie ćwiczeń słuchowych
  • Wykonywanie ćwiczeń oddechowych

  CELE DZIAŁAŃ

  • Kształtowanie podstawowych zdolności muzycznych
  • Kształtowanie poczucia rytmu
  • Wyrabianie pamięci oraz wyobraźni muzycznej
  • Przygotowanie solistów, duetów lub zespołu do udziału w różnego rodzaju imprez środowiskowych
  • Kształtowanie umiejętności pracy w zespole
  • Kształtowanie kultury fizycznej poprzez taniec
  • Twórcze wypowiadanie się poprzez ruchy ciałem
  • Rozwijanie zainteresowań tanecznych

Prowadząca: Magdalena Maciejowska

Plastyka spełnia przede wszystkim funkcję stymulującą ogólny rozwój dzieci. Kontakt z dziełami plastyki i własna działalność plastyczno – konstrukcyjna wywierają wpływ na całą osobowość dziecka, przyczyniają się do kształtowania jego emocjonalnego i poznawczego stosunku do otaczającego świata, a przede wszystkim mają na celu rozwijanie uczuć i wyobraźni, samoekspresji i zdolności do działania oraz potrzeby obcowania z plastyką w różnych formach. Plastyka wyrażając środkami artystycznymi otaczającą rzeczywistość, budzi u dzieci uczucia moralno – społeczne, poznawcze i estetyczne.

Zabawy przeprowadzane w ramach kółka plastycznego staną się niezwykłą przygodą, która realizowana będzie poprzez zapoznanie z wieloma technikami plastycznymi. W pracy wykorzystywać będziemy podstawowe narzędzia plastyczne takie jak: pędzle, kredki, ale również nietypowe, takie jak: gąbka, sznurek, cukier, rolki papieru, patyczki do uszu itp. Ważnym elementem składającym się na nasze prace plastyczne będzie materiał naturalny, między innymi: węgiel, liście, wszelkie dary natury, warzywa.

Działalność plastyczna, podobnie jak zabawa, stanowi potrzebę rozwojową i jedną z głównych form aktywności dziecka. Zatem głównym celem naszego kółka będzie zaspokojenie potrzeb rozwojowych dzieci, na co składać się będą cele ściśle z nim związane:

  • Zaspokojenie potrzeby własnej ekspresji;
  • Rozwijanie wrażliwości zmysłowej;
  • Rozwój wyobraźni, spostrzegania, koncentracji uwagi;
  • Wzmocnienie motywacji do działania, wytrwałości w dążeniu do celu;
  • Poznanie wielu technik plastycznych;
  • Usprawnianie motoryki małej;
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
  • Usprawnianie myślenia konkretno- obrazowego;
  • Poszerzenie wiedzy o świecie;
  • Rozwijanie zainteresowań i kreatywności;
  • Kształtowanie osobowości dziecka, wzmacnianie poczucia własnej wartości;
  • Wytwarzanie poczucia zadowolenia i radości podczas zajęć.

Dzieci poprzez ekspresję plastyczną będą wyrażać siebie, prezentować nie tylko swoje umiejętności i zdolności, ale w wykonanych przez siebie wytworach ukażą przede wszystkim swoje emocje i uczucia, które są nieodzownym elementem twórczości.

Prowadząca: Beata Chełminiak

Kółko dziennikarskie rozwija zainteresowania dzieci związane z mediami, z prasą, z umiejętnościami literackimi oraz dziennikarskimi. Poprzez kółko dostarczamy dzieciom wiedzę o niezbędnych technikach tworzenia przekazów medialnych, zastosowanie tej wiedzy w praktyce przy redagowaniu gazetki, zapoznanie z historią mediów pisanych, a także uczenie krytycyzmu wobec przekazów medialnych. Pierwszy numer gazetki „Wesoły przedszkolak” został wydany w listopadzie 2003 roku. Przez lata gazetka była formą prezentacji dziecięcej twórczości, narzędziem wspierającym realizację działań wychowawczych i dydaktycznych przedszkola. Kolejne numery wydawane były dwa, trzy razy w roku szkolnym przez różne nauczycielki naszego przedszkola – i przez kolejne roczniki przedszkolaków. Nakład każdego numeru obejmuje około 50 egzemplarzy! Kolejne numery są tematyczne – wybieramy tematy aktualnie omawiane w przedszkolu, bliskie dzieciom. „Wesoły przedszkolak” jest gazetką „freinetowską” – aktywnie wykorzystuje i prezentuje techniki Celestyna Freineta, staje się też formą korespondencji między grupami i wewnątrz środowiska naszych przedszkolaków. Nasze czasopismo nie służy jednak tylko do czytania i oglądania, zawiera też różne łamigłówki i zadania pod wspólnym hasłem „GŁÓWKA PRACUJE” – do wspólnej zabawy dzieci i rodziców. Materiały do kolejnych numerów powstają podczas zajęć Kółka dziennikarskiego– twórczych zabaw językowych i plastycznych.

Cele ogólne programu „Tworzymy własną gazetkę”:

– kształcenie postaw kreatywnych – rozwój ekspresji artystycznej dzieci,

– rozwijanie kompetencji językowych i komunikacyjnych,

– rozwijanie umiejętności plastycznych,

– wzbogacanie wiedzy dzieci o otaczającym je świecie, rozwój zainteresowań dzieci,

– rozwijanie umiejętności współpracy w grupie,

– wzmacnianie poczucia własnej wartości i poczucia sprawczości dzieci.

Rola gazetki w przedszkolu:

– prezentacja twórczości językowej i plastycznej dzieci,

– wspieranie realizacji Podstawy programowej wychowania przedszkolnego i wszelkich działań placówki określonych w planie pracy przedszkola,

– informacja dla rodziców o wszelkich działaniach wychowawczych i dydaktycznych prowadzonych przez przedszkole,

– forma współpracy z rodzicami,

– pedagogizacja rodziców,

– integracja wewnątrzprzedszkolna,

– promocja placówki w środowisku.

Zapraszamy do dołączenia do grona czytelników przedszkolnej gazetki „WESOŁY PRZEDSZKOLAK”!

 

 

Prowadząca : Sylwia Zych

Głównym celem działalności Klubu Małego Aktora jest kształtowanie poznawczego, emocjonalnego i kreatywnego stosunku dziecka do świata poprzez działalność artystyczną słowno – muzyczno – ruchową. Formy twórczego działania dostosowane są do charakteru zainteresowania, typu uzdolnień oraz możliwości dzieci będących na zajęciach, umożliwiają „zabawę w teatr” i rozwijają osobowość wychowanków. Jest to forma nieodpłatnych, dodatkowych zajęć dla dzieci, realizowanych w przedszkolu.

Zajęcia maja na celu inspirowanie, wyzwalanie i utrwalanie potrzeby twórczej ekspresji dzieci, uświadamianie własnej indywidualności przy jednoczesnym poszanowaniu odrębności innych, wyróżnianiu własnych stanów psychicznych, uzewnętrznianiu uczuć.

Udział w zajęciach:

  • pomaga w rozładowaniu kompleksów,
  • ułatwia nawiązywanie emocjonalnych kontaktów z otoczeniem,
  • rozbudza wiarę we własne możliwości,
  • kształtuje umiejętność konwersacji,
  • wyzwala aktywność twórczą.

Przygotowane przedstawienia teatralne dzieci prezentują przed widownia dziecięcą, dorosła w przedszkolu i poza nim. Oprawę muzyczną i plastyczną, czyli kostiumy, scenografię i rekwizyty przygotowuje opiekun grupy teatralnej z pomocą rodziców. Wybór repertuaru opiera się na znanych i lubianych utworach literatury dziecięcej, zawierających wartości wychowawcze, poznawcze i kształcące. Pod patronatem K.M.A. odbywa się co roku w naszym przedszkolu Międzyprzedszkolny Turniej Recytatorski.

prowadząca: Małgorzata Nowicka

Kółko Zabawy z językiem angielskim to nic innego jak wprowadzanie dzieci w świat języka angielskiego w sposób naturalny i w formie zabawy. W trakcie zajęć dzieci osłuchają się z językiem za pomocą piosenek, rymowanek, zabaw i gier logicznych oraz krótkich filmików edukacyjnych, a także poprzez opowiadanie historyjek obrazkowych. Rozwijanie sprawności słuchania odbywa się poprzez:

  • osłuchanie się z brzmieniem języka angielskiego,
  • reagowanie na proste polecenia i pytania,
  • słuchania nauczyciela z jednoczesnym obserwowaniem jego gestów i mimiki,
  • słuchania nagrań w języku angielskim (historyjki, dialogi, piosenki, wierszyki)
  • słuchanie tekstu czytanego.

Wszystkie te sprawności odbywają się na zasadzie ZABAWY, ponieważ w naszym przedszkolu English is fun!

 

 

 

 

Dodatkowe zajęcia